Att vara sig själv.. (repost)

Alltså hörni seriöööst?

Att vara sig själv- betyder att man är den man trivs och vill vara.
Inte att man nödvändigtvis ska gå helt naturell utan smink i mjukisbyxor, om man tycker att det är obekvämt.
Visst man kan gå runt så om man känner för det, det är inte DET jag säger. Jag menar bara, att om en tjej nu vill ha 5 kilo smink och det som några kallar "fjortiskläder" (?) LÅÅÅT HENNE!?!
 
Om nu den tjejen trivs i sig själv som bäst, när hon har massa lager brunkräm så ska hon väl få gå runt så utan att en massa folk tittar ner/snackar skit om den henne.
Det är ju det "vara sig själv" står för.

MÅNGA, MÅNGA kanske ser "vara sig själv" som att ha en unik stil. 
(Pippi dojor, knästrumpor och en sliten mocka jacka från secondhand med knallblått hår...)
Men asso det behöver det väl fan inte vara? 
Jag kan gå runt i jeans, en vit t-shirt, eyeliner (o annat smink) och fortfarande vara Jaag.

T.ex. storbloggaren Kissie är sig själv, enligt mig, även fats dom flesta inte tycker det.
Hon ville göra sina oprationer och körde för dom.
Hon hade jag vet inte hur många som klankade ner på henne pga det.
Men hallåååå? 
Det är HENNES utseende, hon får väl göra vad hon vill med det utan att en massa andra ska börja gå och röra i det. 
Jag säger inte detta för att jag är ett "Kissiefan", för det är jag inte.. Men det var bara ett exempel. 

Tänk pådet allihopa, innan ni går och kallar varandra "osäkra små fjortisjävlar". 
Låt dom så kallade "Fjortisar" vara fjortisar if they feel comftable that way..
 
PUSS, Hannah

Kommentarer

Kommentera här under, tack! ;):

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag kan se ;))

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0